Politie Nunspeet sneller bereikbaar via social media

Pieter Eilander, één van de wijkagenten in Nunspeet. Foto: RTV Nunspeet.

Men kon al op verschillende manieren in contact komen met de politie, maar vanaf donderdag 12 december kan dat voor vragen en tips ook sneller via social media.

De politie was al te vinden op de diverse social media kanalen maar daar werd niet tot nauwelijks snel op gereageerd. Vanaf donderdag is dat anders. Dagelijks van 07.00 uur en 23.00 uur zal de politie sneller reageren op vragen, meldingen of tips. 

In Overijssel zijn de afgelopen jaren webcareteams van start gegaan en de politie heeft gezien dat het goed werkt. Volgers krijgen snel antwoord op hun vragen en geven makkelijker tips door. ‘De drempel om contact op te nemen wordt nu steeds lager,’ zo laat wijkagent Pieter Eilander weten. 

Niet alleen Nunspeet doet mee aan dit nieuwe traject van social media, ook diverse korpsen uit het politiedistrict Noord- en Oost-Gelderland doen mee. Wel laat de politie weten dat er niet binnen een paar minuten gereageerd kan worden. De politie is ook een groot deel van de tijd op straat om meldingen af te handelen en boeven te vangen.